Call Completion Services Platform

Call Completion Services Platform

Telekomünikasyon servisleri abonelerinin en büyük problemlerinden biri, karşı tarafı aradığında telefonunun kapalı ya da ulaşılamaz durumda olmasını takiben arayıp ulaşamadıkları bu kişileri tekrar ne zaman arayacaklarını bilememeleri.

Aynı şekilde aranan kişinin kapalı olan telefonunu açtığı zaman onu arayan kişileri görememesi. Kişilerin birbirine ulaşamaması durumunda, aralarında geçecek potansiyel görüşmenin yapılamamasının getirdiği gelir kaybına ek olarak bu kişinin abonesi olduğu firmadan memnun edici bir hizmet alma yolu da kapanmış oluyor.

Bunlara ek olarak; bakiyesinin bitmesi, acil ihtiyaç anlarında, bakiyesi sebebiyle, hizmete ulaşamaması hem kullanıcı memnuniyeti için önemli bir nokta oluşturmakta hem de operatör tarafında ek gelir oluşturabilecek fırsatlar sunmaktadır.

INFOVAS’ın çözümü Cevapsız Çağrı Platformu, hem karşısındakini arayıp ulaşamayan hem de arandığında telefonu ulaşılamaz durumda olan kişilere bilgi akışını sağlıyor.

Cevapsız Çağrı Platformu iki modülden oluşuyor:

ŞİMDİ ARA(CALL NOW)

Servisine abone olan kullanıcı, arayıp da ulaşamadığı kişiler telefonlarını açtığı anda ya da artık ulaşılabilir oldukları anda telefonuna bu konuda onu bilgilendiren bir mesaj geliyor.

Örnek mesaj: 12.08.2014 tarihinde arayıp ulaşamadığınız 05xxxxxxxxx numaralı abonemize şimdi ulaşabilirsiniz.

Buna ek olarak, abonelerin özel tercihlerini korumak adına, aranıp ulaşılamayan kişi dilerse “telefonunun açık olduğu” bilgilerinin herkesle ya da belli bir kişiyle paylaşılmasını yasaklayabiliyor. Bu sayede müşterilerin isteklerine saygı duyularak, bu servisin onlara yaşatabileceği sıkıntılar engelleniyor.

KİM ARADI (WHO CALLED YOU)

Servisine abone olan kişi ise telefonunun ulaşılamaz durumda olduğu zamanlarda onu arayan kişilerin bilgisine telefonunu açar açmaz ulaşıyor.

Bu kişiye yollanan örnek SMS metni ise şöyle: Sizi arayan numaralar 05439876543 13:48, 05439876543 14:12, 05459086511 15:05

Bu servisler, telekomünikasyon hizmeti veren kurumların, belli parametrelere ayarlı platformlarından numaralara ait “ulaşılabilir” bilgisini Cevapsız Çağrı Platformu (MSP™)’na iletmesiyle çalışıyor.Bu sayede kurum tarafından bu platforma bağlanmak için mümkün olabilen en az geliştirme yapılması ve adam/gün maliyetini ayırmasına olanak tanınıyor.

CEVAPSIZ ARAMA BİLDİRİMİ

Cevapsız Çağrı Platformu ile ilgili abonelerin ücretlendirmesi aylık ya da haftalık yapılabiliyor.

Cevapsız Çağrı Platformu sayesinde telekomünikasyon firmaları hem konuşma gelirlerini arttırıyor hem de müşterilerinin çok işine yarayacak bir servis sunarak müşteri memnuniyetini arttırıyor.

ÇALDIR KAPAT

Bu servise abone olan kullanıcı için oluşturulan kurguda, bakiyesi olmayan abone, seçtiği bir B kişisinden çağrısına cevap vermesi için talepte bulunabilir ve arama B kişisi tarafından onun faturasına yansıtılarak gerçekleştirilebilir.

KALAN BAKİYE

Servisine abone olan kullanıcıya her görüşmesi sonrasında, bir kısa mesajla kalan son bakiyesi bilgisi gönderimi gerçekleştirilir. Kullanıcıya bu sayede kullanım kolaylığı sağlanır.

HEDİYE ÇAĞRI

Bu servis sayesinde, bakiyesi olmayan abone, seçtiği bir B kişisinden çağrısına cevap vermesi için talepte bulunabilir ve arama B kişisi tarafından onun faturasına yansıtılarak gerçekleştirilebilir. Bu sayede gerekli durumlarda abonelere yardımcı olunmuş, memnuniyeti sağlanmış olur. Operatör için de gelir artışı sağlanarak gelir servisler üzerinden gelir artışı sağlanır.

HEDİYE SMS

Bu servis sayesinde, bakiyesi olmayan abone seçtiği bir B kişisinden hediye SMS talebinde bulunarak bakiyesi olmadığı halde SMS atabilme şansına sahip olur ve ödeme B kişisi tarafından yapılır. Bu sayede gerekli durumlarda abonelere yardımcı olunmuş, memnuniyeti sağlanmış olur. Operatör için de gelir artışı sağlanarak gelir servisler üzerinden gelir artışı sağlanır.

HEDİYE DATA

Bu servis sayesinde, bakiyesi olmayan abone seçtiği bir B kişisinden hediye DATA talebinde bulunarak bakiyesi olmadığı halde DATA kullanabilme şansına sahip olur ve ödeme B kişisi tarafından yapılır. Bu sayede gerekli durumlarda abonelere yardımcı olunmuş, memnuniyeti sağlanmış olur. Operatör için de gelir artışı sağlanarak gelir servisler üzerinden gelir artışı sağlanır.

SESLİ MESAJ

GSM operatörlerindeki mevcut voice mail servisleri sadece voice gelir sistemine odaklıdır. SESLİ MESAJ hizmetinin sunduğu servis modelinde, mevcut voice gelirine ek olarak servis geliri de sağlanmış olacaktır. Servise abone olan kullanıcılar için de ciddi bir kolaylık sağlanmış olacaktır.